Wo master - Taal en Communicatie
Deze opleiding heet ook wel:
Communicatie- en Informatiewetenschappen
Varianten:
Bedrijfscommunicatie en Digitale Media, Communicatie en Cognitie, New Media Design
Ontwikkel je tot een allround communicatie-expert of specialiseer je in de richting Bedrijfscommunicatie en Digitale Media, Communicatie en Cognitie of New Media Design.
Binnen de master Communicatie- en Informatiewetenschappen aan Tilburg University bestudeer je hoe mensen informatie verwerken en overdragen. Daarnaast ontdek je hoe je doelgericht communicatie kunt inzetten, waarbij je inzichten verkrijgt vanuit cognitiewetenschap, UX-design, marketingcommunicatie, taalkunde en psychologie.
De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van communicatie worden vanuit diverse wetenschappelijke invalshoeken benaderd. Je krijgt bijvoorbeeld colleges van communicatiewetenschappers, taalkundigen, cognitieve en sociale wetenschappers, en marketingsdeskundigen.
Binnen de opleiding doe je gedegen onderzoeksvaardigheden op die je in staat stellen complexe vragen te analyseren en creatieve oplossingen te vinden voor de meest uiteenlopende uitdagingen op het gebied van communicatie en informatie.
Je hebt de mogelijkheid om je te specialiseren door te kiezen voor een van de drie tracks:
1. Bedrijfscommunicatie en Digitale Media
2. Communicatie en Cognitie
3. New Media Design
Bestudeer de invloed van digitalisering op de communicatie tussen bedrijven en hun (potentiële) klanten en andere stakeholders. En verdiep je in de mogelijkheden die digitale media bieden voor het optimaliseren van zowel interne als externe communicatieprocessen. Met een groot aantal keuzevakken kun je allround communicatiespecialist worden, of jezelf specialiseren in marketing-, interne- of corporate communicatie. Dit is een track van de MSc Communicatie- en Informatiewetenschappen.
mrt.
15
Leer aan de hand van inzichten op het gebied van cognitie, taal, en communicatie welke factoren bepalen of een boodschap effectief wordt overgebracht en haar doel bereikt. Combineer kennis over vorm, proces en psychologische aspecten van communicatie om een bijdrage te leveren aan het optimaliseren van communicatie-uitingen; zowel online als offline. Communicatie en Cognitie is een track van de MSc Communicatie- en Informatiewetenschappen.
mrt.
15
Verdiep je in interactieve technologie, ontwerpprocessen, creativiteit en hoe mensen digitale media gebruiken. Daarmee word je een expert op het gebied van content- en interactieontwerp, die weet hoe je designs kunt testen en met wetenschappelijke inzichten naar een hoger plan kunt tillen. New Media Design is een track van de MSc Communicatie- en Informatiewetenschappen.
Verdiep je in:
* de cognitieve en psychologische processen die een rol spelen bij het gebruik van digitale media, zoals aandacht, geheugen, leren, motivatie en emotie. Onderzoek daarbij hoe door keuzes in het ontwerp verschillende effecten kunnen worden bereikt.
* user experience design, waarbij je onderzoekt hoe je aan gebruikers een betekenisvolle ervaring kunt bieden, bijvoorbeeld in termen van bruikbaarheid, betrokkenheid, sensatie, maar ook comfort en empowerment.
* hoe ons creatieve brein werkt en hoe creatief denken kan worden gestimuleerd en ondersteund.
* interactieve storytelling, met nadruk op de mogelijkheden die opkomende techologie biedt voor optimalisatie van de gebruikerservaring en het teweegbrengen van specifieke psychologische effecten.
mrt.
15
Op Studiekeuze123 kun je informatie vergelijken. Op de website van de onderwijsinstelling kun je verder lezen als de opleiding je aanspreekt.
Bekijk instellingswebsiteOm toegelaten te worden tot een opleiding moet je aan bepaalde eisen voldoen.
Om aan een master te kunnen starten, heb je een bachelordiploma nodig.
Sluit je bachelor niet direct aan op de master, of stroom je door van hbo naar wo? Dan moet je meestal een schakelprogramma of premaster volgen. Lees meer over schakelprogramma’s (Schakelprogramma, is dat nodig? - Studiekeuze123)
Heb je recht op het wettelijk collegegeld of betaal je het instellingscollegegeld? Gebruik onze Collegegeldwijzer
Hoe hoog is het instellingscollegegeld? Bekijk het op de website van de universiteit
Mis geen belangrijke gebeurtenissen. Check belangrijke data ook bij de opleiding zelf.
Geen enkele opleiding is hetzelfde. Kijk daarom naar de kenmerken van een opleiding.
We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel.
Hoe beoordelen de (oud)studenten deze opleiding?
Hoe tevreden waren studenten in 2024 over aspecten van deze opleiding?
Deze opleiding
Tilburg University |
Landelijk gemiddelde
Communicatie- & Informatiewetenschappen Vergelijk alle 5 opleidingen |
verschil | |
---|---|---|---|
Studenttevredenheid
Meer informatie | 4.1 / 5 | 3.9 / 5 | |
Sfeer | 4.1 / 5 | 4.1 / 5 | |
Studiefaciliteiten | 4.1 / 5 | 4.0 / 5 | |
Studie opnieuw kiezen | 4.0 / 5 | 3.9 / 5 | |
Inhoud en opzet | 4.0 / 5 | 3.8 / 5 | |
Aansluiting beroepspraktijk | 2.9 / 5 | 3.2 / 5 | |
Studenttevredenheid
Meer informatie | 4.1 / 5 | 3.9 / 5 | |
Sfeer | 4.1 / 5 | 4.1 / 5 | |
Studiefaciliteiten | 4.1 / 5 | 4.0 / 5 | |
Studie opnieuw kiezen | 4.0 / 5 | 3.9 / 5 | |
Inhoud en opzet | 4.0 / 5 | 3.8 / 5 | |
Aansluiting beroepspraktijk | 2.9 / 5 | 3.2 / 5 | |
Docenten | 4.0 / 5 | 4.0 / 5 | |
Lesstof in het Engels | 4.4 / 5 | 4.3 / 5 | |
Studiebegeleiding | 4.0 / 5 | 3.9 / 5 | |
Toetsing en beoordeling | 3.8 / 5 | 3.9 / 5 | |
Betrokkenheid en contact | 4.0 / 5 | 4.0 / 5 | |
Studiedruk |
We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel.
Veel studenten hebben tijdens hun studie behoefte aan extra voorzieningen of flexibiliteit in het onderwijs. Dit kan komen door een aandoening zoals dyslexie, een chronische ziekte, psychische klachten, maar ook topsport of ondernemerschap tijdens de studie. Studenten beoordeelden hoe tevreden ze zijn over de ondersteuningsmogelijkheden bij hun onderwijsinstelling.
Lees hoe het studenten van deze opleiding in de eerste periode na hun studie afgaat op de arbeidsmarkt.
De meeste informatie die je hier ziet geeft een inkijkje in de situatie van afgestudeerden aan deze opleiding 1,5 jaar nadat ze zijn afgestudeerd. De informatie heeft betrekking op de studie :study en niet alleen over de opleiding aan deze instelling. Ben je nieuwsgierig hoe we aan de informatie zijn gekomen? Klik dan bij de verschillende onderwerpen op Meer informatie.
Specialisten op het gebied van reclame en marketing | 28% |
Specialisten op het gebied van public relations | 18% |
Bedrijfs- en organisatieanalisten | 8% |
Professoren en andere onderwijsgevenden in het hoger onderwijs | 6% |
Duurt gemiddeld 14 maanden. 35% krijgt een vast contract
We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel.
We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel.
We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel.
Het aantal mensen met deze opleiding dat werkt als zelfstandige. Zelfstandigen en ondernemers als percentage van de beroepsbevolking.
3%
Deze studie
We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel.
Meer weten over de opleiding? Neem contact op met Tilburg University